Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Για την φυσιογνωμία του τμήματος..

ΟΥΤΟΠΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΙΑΙΟ ΙΣΧΥΡΟ ΠΤΥΧΙΟ ΒΙΟΛΟΓΟΥ...

Η φυσιογνωμία του τμήματος είναι ένα θέμα που απασχολεί από την δημιουργία του και δεν έχει παρθεί οριστική απόφαση μέχρι και σήμερα. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, λόγω των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση, το θέμα αυτό έρχεται στο προσκήνιο πιο επιτακτικά παρά ποτέ διότι περά από την ελλιπή χρηματοδότηση (μείωση 50%) και την μείωση του διδακτικού προσωπικού έρχεται να προστεθεί και το σχέδιο <<Καλλικράτης στην εκπαίδευση>> σύμφωνα με το οποίο εξετάζονται ποια τμήματα είναι εκείνα τα οποία είτα θα καταργηθούν είτε θα συγχωνευτούν με άλλα τμήματα. Πιο εύκολο στόχο, είναι φανερό, αποτελούν τα τμήματα τα οποία είναι αυτόνομα και δεν έχουν κατοχυρωμένο γνωστικό αντικείμενο, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το ΒΕΤ.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν από τα παραπάνω ότι αυτή τη στιγμή είναι αναγκαίο και επιτακτικό να παρθεί μια απόφαση η οποία θα εντάσσει το τμήμα σε μια σχόλη η οποία όχι απλά θα κατοχυρώνει την μελλοντική του ύπαρξη αλλά θα πρέπει να κατοχυρώνει το γνωστικό της αντικείμενο, που είναι η βιολογία, καθώς επίσης να εξασφαλίζει και ένα ενιαίο ισχυρό πτυχίο βιολόγου με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα για τους απόφοιτους.
Σε αυτά τα πλαίσια οι διάφορες προτάσεις που κατά καιρούς ακούγονται για το που τελικά πρέπει να ενταχθεί και που είναι "επιστημονικά  και ακαδημαϊκά πιο κοντά το ΒΕΤ" όπως για παράδειγμα η ένταξη στην Ιατρική ή η ένταξη στο Πολυτεχνείο (ως Μηχανικοί Βιολόγοι!) ή η δημιουργία μιας νέας σχολής Βιοεπιστημών, έχουν γίνει για να εξυπηρετήσουν φιλοδοξίες ακόμη και συμφέροντα καθηγητών.

Για του λόγω το αληθές όμως ας εξετάσουμε κάθε μια από τις παραπάνω προτάσεις για να δούμε από πού πηγάζουν αρχικά και ποια τελικά θα είναι η φυσιογνωμία και η επαγγελματική κατοχύρωση για τους αποφοίτους.

Ένταξη στην Ιατρική σχολή: Είναι μια από τις προτάσεις η οποία προήλθε από καθηγητές που το μάθημα που διδάσκουν και γενικότερα το αντικείμενο τους σχετίζεται με τον άνθρωπο (βλ Φυσιολογία Ανθρώπου). Η πρόταση λοιπόν αυτή ταιριάζει γάντι για την περίπτωσή τους καθώς με την ένταξη του τμήματος σε αυτή την σχολή τους δίνεται το έδαφος και η ευκαιρία για μεγαλύτερη ανέλιξη στην ακαδημαϊκή και την επιστημονική τους καριέρα. Ας δούμε όμως λίγο από την δικιά μας μεριά, των φοιτητών, τι ακριβώς γίνεται. Μπαίνοντας σε μια σχολή όπου το γνωστικό της αντικείμενο είναι ο άνθρωπος, σίγουρα ακόμα και μακροχρόνια, θα επηρεαστεί το πρόγραμμα σπουδών μας εισάγοντας  περισσότερα μαθήματα που αφορούν τον άνθρωπο υποβαθμίζοντας έτσι μαθήματα που σχετίζονται με τους υπόλοιπους τομείς την Βιολογίας άρα αυτόματα επηρεάζεται και το γνωστικό μας αντικείμενο. Ουσιαστικά δηλαδή αν και η ένταξη σε αυτή τη σχολή φαντάζει στο μυαλό κάποιων "επιστημονικά πιο αναβαθμισμένη πρόταση" επί της ουσίας δεν κατοχυρώνεται κανένα επαγγελματικό δικαίωμα και αυτό για έναν πολύ συγκεκριμένο, λόγο δεν είμαστε και ούτε πρόκειται να γίνουμε ποτέ γιατροί ( αν κάποιος το πιστεύει ας ξαναδώσει πανελλήνιες όσο είναι καιρός!) 

Ένταξη στο Πολυτεχνείο: Αυτή η πρόταση προήλθε έχοντας τα ίδια κίνητρα ( προσωπική ανέλιξη) που περιγράφουμε παραπάνω από το μπλοκ καθηγητών που το αντικείμενο τους είναι συναφές με την χημεία ( βλ Οργ. Χημεία, Βιοχημεία, Βιοχημική  μηχανική κτλ). Από την μεριά των φοιτητών όμως αποτελεί μια πρόταση καταστροφική αφού ουσιαστικά μπαίνουμε στο Πολυτεχνείο ως ένας κλάδος (Μηχανικοί Βιολόγοι!) που δεν υπάρχει αντίστοιχος στην Ελλάδα. Για να προλάβουμε όμως κάποιους ελαφρόμυαλους, οι οποίοι θα βιαστούν να πουν "Αφού δεν θα υπάρχουν  άλλοι σαν και μας αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες και περισσότερες θέσεις εργασίας", το να είσαι σε μια σχολή που δεν υπάρχει αντίστοιχη  στην Ελλάδα δεν σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας για σένα αντίθετα σημαίνει σχολή χωρίς γνωστικό αντικείμενο με πτυχίο διασπασμένο από τους υπόλοιπους Βιολόγους, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα άρα τελικά ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς καμιά δυνατότητα συλλογικής σύμβασης.

Δημιουργία σχολής Βιοεπιστημών: Αυτή η πρόταση είναι η πιο πρόσφατη σε σχέση με τις προηγούμενες, η οποία προτάθηκε από τον πρόεδρο του τμήματος και ουσιαστικά εξυπηρετεί απόλυτα τα σχέδια της κυβέρνησης (τυχαίο; δεν νομίζω!)  διότι θα προκύψει από συγχωνεύσεις τμημάτων (βλ Καλλικράτης στην παιδεία) με υποτιθέμενο συναφές αντικείμενο. Αποτέλεσμα αυτού σίγουρα θα είναι η δημιουργία μιας σχολής πολύ ευέλικτης με συνεχή αλλαγή προγράμματος σπουδών χωρίς κανένα γνωστικό αντικείμενο και κανένα επαγγελματικό και εργασιακό δικαίωμα για τους αποφοίτους.

Κόντρα λοιπόν σε όλες τις προηγούμενες προτάσεις και αρνούμενοι να σιγοντάρουμε τις όποιες φιλοδοξίες και συμφέροντα των καθηγητών ως σχήμα πιστεύουμε ότι η μοναδική βιώσιμη λύση για τους φοιτητές του ΒΕΤ είναι η ένταξη στην σχολή Θετικών Επιστημών. Σε αυτή τη σχολή που βρίσκονται και τα υπόλοιπα Βιολογικά τμήματα. Είναι η μόνη περίπτωση όπου μπορεί να κατοχυρωθεί ως γνωστικό αντικείμενο η Βιολογία εξασφαλίζοντας έτσι ένα ενιαίο ισχυρό πτυχίο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους απόφοιτους έκτος από αξιοπρεπείς συνθήκες εργασία και εργασιακής προοπτικής να ασχοληθούν με όποιων τομέα της Βιολογίας θέλουν χωρίς να περιορίζονται σε έναν μόνο όπως συμβαίνει τελικά με τις άλλες τρεις προτάσεις. 

 …ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΚΕΙ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΣΑΙ ΩΣ "ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ"!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου